زمان جاري : سه شنبه 19 تیر 1403 - 1:14 قبل از ظهر
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم

::: در حال بارگيري لطفا صبر کنيد :::
آگاهی از اینکه! آیا هارد رایانه شما دچار مشکل شده و از کار خواهد افتاد؟!
تعداد بازديد : 320
mohammad007
آفلاين


گروه مدیران
ارسال‌ها : 225
عضويت: 22 /1 /1393
محل زندگي: گناباد
سن: 18
شناسه ياهو: mohammadghafuory
تشکرها : 51
تشکر شده : 32
آگاهی از اینکه! آیا هارد رایانه شما دچار مشکل شده و از کار خواهد افتاد؟!

هارد درایوها از یک سیستم هوشمند مونیتورینگ و عیب یابی به نام S.M.A.R.T مخفف (Self-Monitoring, Analysis, and Reporting Technology) بهره مند هستند که با استفاده از این سیستم اقدام به بررسی مدام قسمتهای مختلف خود و عیب یابی و گزارش خطاها مینمایند!

 

 اما متاسفانه ویندوز بصورت پیش فرض دارای نرم افزاری با رابط کاربری ساده بمنظور استفاده توسط کاربران در جهت مشاهده اطلاعات S.M.A.R.T هارد درایو نیست! هرچند که راه حلی بمنظور مشاهده اطلاعات S.M.A.R.T هارد درایو توسط محیط Command Prompt در ویندوز وجود دارد که در مطالب آینده با آن آشنا خواهید شد!

 

 

 

 

در ادامه با نرم افزار رایگان CrystalDiskInfo آشنا خواهید شد که با استفاده از آن براحتی خواهید توانست تا اطلاعات S.M.A.R.T هارد درایو کامپیوتر خود را در محیط ویندوز مشاهده و بررسی نمائید!

 

 

 

توجه داشته باشید که پس از دانلود ، در هنگام نصب نرم افزار CrystalDiskInfo تیک  نصب افزونه مرورگر را برداشته و مراحل نصب را همانند تصویر زیر ادامه دهید:

 

 

 تنها عمل باقیمانده بمنظور مشاهده اطلاعات S.M.A.R.T هارد درایو کامپیوتر اجرای نرم افزار پس از نصب است و پس اجرا مشاهده خواهید کرد که نرم افزار تمامی اطلاعات مربوط به هارد را بنمایش گذاشته و در صورت عدم وجود هیچ مشکلی وضعیت مساعد با عبارت Good نشان داده میشود! (تصویر زیر)

 

 

 

 

چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 23:09
وب کاربر ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش



تمامي حقوق اين انجمن مربوط به سايت خورشید پارس ميباشد و کپي برداري از آن فقط با ذکر منبع مجاز ميباشد

*****
*****